martes, 3 de noviembre de 2009

CUANDU S'ARRIMI LA MUERTI

Cuandu s'arrimi la muerti
con su jatu renegríu,
comu una novia de lutu,
ya pa casalsi colmigu,
a tos los que me quisistis
dicilvus, quieru dicilvus
que naidi me guardi duelus,
ni amigus ni conocíus,
el día que llegui el casoriu;
que yo, cuandu anduvi vivu,
me jici ya pol mi cuenta
rangua, trucu y regociju.
Y, anque ni esfalagaol
ni tunanti yo haiga síu,
ni nunca atropellé a naidi
que topasi en mi caminu,
sí que, cuandu tuvi tiempu
y ocasión, m'he divertíu.
Y, si felís, mu felís
lo que se dici, no he síu,
sí he teníu pan y casa,
amanti mujel y hijus,
oficiu, aficionis, gustus,
y, a vecis, me he pelmitíu,
si la bolcheta lo pudu,
d’en ves en cuandu un caprichu,
qu’a relva p’ahí pa esas tierras
pa ondi dio las vocis Cristu
me jui a quital las espinas
muchas vecis y vos digu
que me lo pasé a lo grandi,
jarté el papu de lo lindu,
me jinché del mejol arti
qu'en toa la tierra haiga habíu,
pos vi teatrus, muséus,
temprus, tumbas, obiliscus
y alterné en farras y fastus
con to esi buecu mundillu
que se créi mu prencipal,
pulíu, finu y exquesitu.
Y p’andiquiera que jui
siempri me jici d'amigus
p’aquí y p’allá en cuarquiel parti
que llegué y jui recibíu,
pos a quien colmigu anduvu
le di to lo que era míu.
Y si, atrochandu la vida,
me gané argún enemigu
(que de esus no te sarva
ni San Sirolé benditu)
nunca jue pol que yo quisi
sino polqu'él asín quisu,
que yo ni envidié, ni odié,
ni resquemol he teníu
de qu’otrus sean de copeti
en tuviendu yo cobiju.
Y, pol resumil-lu to
y no jacelmi proliju,
digamus que trebajé
jonramenti con mis librus,
me vorqué con mis alumnus
con enteru compromisu
y jamás le jici a naidi
lo que n’hobiera queríu
qu'a mí me jicieran otrus;
ni nunca estuvi endecisu
a la hora de ponelmi
de parti ‘e los cutaitus,
de los pasasin jambri,
de los dolientis jeríus,
o de quien, fartu 'e justicia,
la juesi pidiendu a gritus.
Asín que na más me quea,
p'arrematal ya, dicilvus,
en fin, que jui un jombri güenu
que compusu malus ripius
y que, sin bulral a naidi,
viví, cuandu Dios lo quisu,
lo mejol que supi y pudi
los cuatru días vivíus.
Por esu, cuandu me muera,
no vos sintáis mu dolíus
ni me gastéis muchu lutu
ni jimpréis ni peguéis gritus,
que yo ya tuvi agasaju
y jici güen rebulliciu,
sin precupalmi 'e la muerti,
cuandu p'ahí anduvi vivu.


Juan José Camisón (MARABAJAS)

No hay comentarios:

Publicar un comentario